انواع قلم مو نقاشی 

قلم دوشنبه کالا
۲ دی, ۱۴۰۲
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه
انواع قلم مو نقاشی 

دنیای هنر بسیار پیچیده و مبهم میباشد ، به این منظور که مردم کشش بیشتری به نقاشی های زیبا و با جزئیات میکنند و این موضوع معضلی برای انتخاب انواع قلم موی نقاشی میان هنرمندان شده است . با پیشرفت دنیای هنر و رقابت سنگین میان هنرمندان برای کیفیت نقاشی ها تعداد کمپانی های محصولات هنری افزایش پیدا کرده اند و حال ما انواع قلم مو نقاشی را با برند های مختلف میتوانیم در بازار مشاهده کنیم .

در ادامه توضیح مختصری درباره قلم مو چیست داده ایم با دوشنبه کالا همراه باشید .

فهرست مطالب

  • قلم مو چیست
  • قلم مو های طبیعی و مصنوعی
  • قلم مو های گرد
  • انواع قلم مو نقاشی و کاربرد قلم مو
انواع قلم مو نقاشی 

قلم مو چیست

قلممو ابزاری بسیار کاربردی و مهم برای استفاده هنرمندان میباشد . قلم مو ها به دو دسته تقسیم می شوند .

  • قلم موهای نقاشی

این قلم مو ها برای هنرمندان میباشد و از آن برای انواع نقاشی ها استفاده میشود . 

  • قلم مو های آرایشی

این نوع قلم مو ها جز دسته لوازم آرایشی میباشند و برای میکاپ و گریم استفاده می شوند . 

قلم مو های طبیعی و مصنوعی

قلم موها به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم میشود، قلم مو های طبیعی کدامند؟ به قلم مو هایی که از موی حیواناتی همچون سمور ، گراز و غیره استفاده میشود ، قلم مو های طبیعی میگویند.

قلم مو های مصنوعی از الیاف غیر طبیعی استفاده میشود و جنس این قلم مو ها پلاستیکی میباشد . 

قلم موهای گرد

این نوع قلم مو اغلب برای طراحی های دقیق و ریز استفاده میشود . قلم موهای گرد را با تنظیم نوع فشار می توان برای خطوط نازک و ضخیم استفاده کرد . اکثرا برای رنگ های روغن، گواش و غیره مورد استفاده قرار میگیرد . اگر شما میخواهید ریزه کاری های نقاشیتان را با دقت تمام در بیاورید، قلم موهای گرد انتخاب مناسبی برای شماست .

انواع قلم مو نقاشی 

انواع قلم مو نقاشی و کاربرد قلم مو

قلم مو به دو دسته ی زبر و نرم تقسیم میشود . قلم مو های زبر از موهای ضخیم و درشت تهیه شده است . این نوع قلم مو اکثرا برای پر کردن خطوط بزرگ استفاده میشود ، به دلیل زبر بودن موهای این قلمو رنگ های بیشتری را جذب میکند و برای استفاده گزینه ی مقبولی است .

قلم موهای نرم اکثرا نسبت به سایز قلم مو برای پر کردن خطوط ریز و ظریف کاری استفاده میشود ، از بهترین نوع قلم موی نرم می توان قلم مو با جنس موی دم سمور را بیان کرد .

قلم موی زبان گربه ای

این زبان گربه ای یا (فیلبرت) یک نوع دیگر از انواع قلم مو نقاشی  میباشد . این نوع قلم مو در دسته قلم موهای تخت است ، اما تراش گوشه های این قلم مو تفاوت هایی را با قلم مو های تخت ایجاد کرده است . بیشترین استفاده از این قلم مو برای زمان میباشد که رنگ خشک نشده است و می خواهید مجدد آن را طراحی کنید ، با قلم موی زبان گربه ای می توانید اشکالری هلالی و نرم ایجاد کنید .

قلم موی بادبزنی

از این قلم مو اغلب برای ترکیب رنگ استفاده میشود.  این نوع قلم مو دارای موهای نازک میباشد و بیشتر برای طرح هایی همچون چمن، مو، و غیره.. مورد استفاده قرار میگیرد . کاربرد قلم مو بادبزنی برای طرح های یکدست و یکنواخت نمی باشد . برای ایجاد طراحی های زنده و یکنواخت از سایر قلم مو ها استفاده کنید . 

قلم موی شاخه زن

قلم موی شاخه زن یا (لاینر) دارای تارهای بسیار بلند و نازک میباشد ، کاربرد قلم موی شاخه زن برای خطوط پیچیده و باریک است . شما برای انتخاب قلم موی مناسب ابتدا به کاربرد های آن توجه کنید و سپس اقدام به خرید کنید . قلم موی شاخه زن برای رنگ های رقیق می باشد .

قلم موی سرکج

این سر کج یا (شمشیری) از دیگر انواع قلمو میباشد که دارای لبه ای مورب است. از این قلم مو برای سایه دادن به طراحی ها و قسمت های محنی نقاشی استفاده میشود.

از قلم موی سر کج برای ترسیم طرح هایی همچون شاخه درختان و علفزار ها استفاده میشود . همچنین این قلم مو در دسته قلم موهای تخت جای میگیرد.

سخن پایانی

قلم موها تنوع بسیاری دارند . کاربرد قلم مو ها متفاوت است و نسبت به هدف مورد نظر شما انتخاب میشود . شما ابتدا باید استراتژی طرح خود را بررسی کنید و بعد نسبت به طرح خود از قلم مو های مناسب استفاده کنید تا نقاشی کامل و جذاب را به ارمغان بیاورید .

برای خرید قلم مو های مورد نظرتان به محصولات دوشنبه کالا مراجعه کنید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.